succemorsan.blogg.se

Nedtrappning

Kategori: Allmänt, Psykisk ohälsa

Jag håller på att sätta ut en av mina mediciner, ecitalopram. 
Har haft en låg dos på den från start, 15 mg. Och jag har nu under ca en månads tid sakta börjat trappa ner den. Tog sista tabletten idag och ska nu öka min dos på lamictal. 
Och den här veckan har jag dels haft förskylningen från helvetet men även känt att psyket börjar ta stryk just nu.. 
tror att det har att göra med att jag började med ecitalopram för att dämpa min ångest och medicinen helt enkelt blockerade mitt förflutna. För ända sen jag började trappa ner så har alla trauman börjat komma tillbaka som bilder som helt plötsligt ploppar upp i huvudet, skitjobbigt verkligen.. 
men men, det blir nog bättre när jag ska trappa upp lamictal nu. Så det får kompensera med minskandet av ecitalopramen. :) 
(null)

Kommentera inlägget här: