succemorsan.blogg.se

Ingen bra dag!

Kategori: Allmänt, Psykisk ohälsa

Dom senaste dagarna har varit skit när det gäller min sjukdom. Jag hatar när dessa perioder kommer. När jag känner såhär vill jag bara skita i allt och bara dra, ge alla fingret och ibland när det är som värst har jag inte så roliga tankar när det gäller mig själv. Varför finns jag ens? Ska det vara såhär resten av mitt liv? Fy fan för att leva med detta. 

Jag vill inte gå ut och jag vill inte träffa någon. Alla ljud skär i mina öron och jag måste ha total tystnad för att inte tappa fattningen helt. Det här kommer ofta när det har varit en period som det har varit mycket tempo och jag har varit tvungen att träffa mycket folk i flera dagar. Och nu har det varit kalas i en hel vecka, både för mina tjejer och först för min mamma. Det låter skittöntigt men så är det, jag pallar inte så här många sammankomster på kort tid. Min kropp tar slut helt och jag behöver flera dagar av återhämtning. 

Samtidigt ska jag vara en bra mamma, plugga och hjälpa till på gården. Men det orkar jag inte till 100% dessa dagar. Och så får det vara, måste intala mig att det är okej. Jag måste få dom här dagarna för att kunna komma tillbaka snabbare. För att motverka en depression. 

Sen den här jävla medicinen jag behöver ta... jag har ofta huvudvärk, sover hur dåligt som helst men det värsta är nog att jag har blivit så svag i mina händer.. darrig och kan knappt hjälpa barnen att knyta skorna vissa dagar. Så har det varit från start när det gäller medicinen men har blivit värre för varje doshöjning. Men jag hoppas att det stabiliseras snart. 
(null)

Kommentera inlägget här: